Marketing

Krok za krokem posouváme lidi k lepšímu nakupování. Neúnavně míříme dál za naším vysněným cílem: „Nakupování myšlenkou, doručení teleportem“. Zákazník je náš pán a dokonalé služby jsou nástroj, jak s ním budovat dlouhodobý a spokojený vztah. Už tři dekády tvrdě makáme na vylepšování zákaznického zážitku a nehodláme v tom polevit. Dělá na tom každý z nás, každý den, každou minutu.  

V Marketingu se zabýváme všemi disciplínami, které si (ne)dokážete představit. Velkou část si vytváříme inhouse, a tak je u nás možnost vyzkoušet si více marketingových a komunikačních disciplín. Náš obří marketingový tým tvoří tato oddělení:


Communication

Výsledky naší práce můžete vidět každý den v televizi, na billboardech, v novinách či slyšet v rádiu. A buďte si jistí, že už na vás chystáme další kampaň. Máme na starosti plánování a realizaci marketingových kampaní na podporu klíčových pilířů naší značky, jednotlivých produktů i služeb, i realizaci menších samostatných kampaní.

Media

Staráme se o optimalizace, podmínky a nákup médií, které Alza využívá ve své komunikaci. Jedná se zejména o TV, venkovní, rádiovou a tiskovou reklamu, online bannery, brandingy a videa v přímém i programmatickém nákupu. Spolupracujeme s agenturami, ale velkou část našich aktivit si zajištujeme vlastními silami in-house. 

Data & Automation

Rozšiřujeme kolegům obzory přísunem kvalitních dat a jejich správnou interpretací. Usnadňujeme jim rozhodování, díky čemuž pak mohou nastavit správný kurz marketingu. Ostatním oddělením pomáháme s procesy a hledáme cesty, jak jim usnadnit práci, ať už automatizací, nebo tím, že jim do ruky dáme ty správné nástroje. Tykáme si s Google Analytics a moře času trávíme v naší OLAPové kostce i databázích, a to s hlavním cílem – aby náš marketing byl co nejefektivnější.

Content Marketing

Do našeho týmu se sbíhají zajímavosti ze všech koutů firmy, které následně distribuujeme mezi kanály jako je Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, mailing nebo interní média. Kombinujeme v sobě kreativitu s analytickým a strategickým myšlením, abychom vytvořili symfonii digitálního obsahu, která zaujme a buduje vztah se zákazníky.

Creative Agency

Jsme taková trošku divná partička ideamakerů, arťáků, grafiků a copywriterů, jejichž styl humoru zůstává ve zbytku firmy často nepochopen. Vládneme Photoshopem a slovem a nebojíme se to použít v každé situaci. Naším úkolem je, aby Alzák byl správně zelený a jeho hlas dostatečně otravný. A kromě toho zpracováváme všechny marketingové vizuály a texty, které jdou našim k zákazníkům.

Vendor Marketing

Mají celkem pestrý život. Jejich srdce totiž bije pro marketing, v hlavě ale mají kalkulačky a v rukou ingredience obchodníka. Jejich denní harmonogram pak většinou obsahuje řadu meetingů s vendory a vytváření, následně i vyhodnocení, marketingových plánů. Těch zvládnou více jak 3 tisíce za rok.

SEO & Web Content

Měsíčně popíšeme 50 tisíc produktů, doplníme 350 tisíc parametrů a připravíme 250 nových článků. To je však jen malá výseč naší práce, nejsme totiž superhrdinové a s texty nám pomáhají desítky externistů. Pečujeme o 15 tisíc kategorií, kvůli kterým jsme již roztřídili více než sto milionů dotazů v analýzách klíčových slov, a optimalizujeme, co se dá. Strategicky tvoříme obsah a podílíme se tak výrazně na obchodních výsledcích firmy v rámci organicu, naše práce má však dopad i na performance a brand.

Strategy

V oddělení marketingové strategie shromažďujeme a analyzujeme data z nejrůznějších interních i externích zdrojů. Ať už se jedná o marketingové výzkumy, Google Analytics, Eurostat nebo vlastní rychlé online ankety. Na základě shromážděných dat formulujeme podklady a doporučení pro ostatní oddělení. Specializujeme se na oblast naší aplikace, expanze do zahraničí, služeb, pozice značky nebo celkového vztahu se zákazníky. Pokud s námi budete spolupracovat, budete mít na jedné straně možnost ponořit se do dat a číslel a na druhé straně se podílet na tom, jak se vaše zjištění a doporučení promění v reálné kampaně a produkty.

Performance

V našem Performance týmu máme na starosti výkonové kampaně ve vyhledávačích, cenových srovnávačích a affiliate program. Tvoříme, vyhodnocujeme a optimalizujeme tisíce kampaní napříč všemi evropskými zeměmi, kde Alza působí. Spravujeme investice v řádku stovek milionů korun. A to je pořádná výzva! Automatizace a škálovatelná řešení jsou tak naším denním chlebem, to vše ještě s důrazem na synergii s dalšími marketingovými aktivitami.

Innovations

Alza vždy patřila mezi inovátory a naším úkolem je testovat nové i netradiční způsoby komunikace a partnerství, které bychom v naší komuikaci mohli využívat pro větší zásah nebo lepší engagement. . Zajímá nás vše, co zatím v Alze neděláme a mohli bychom. Od influencer marketingu přes instore marketing v prodejní sítí eventy až po rozšířenou realitu.


Tohle jsme my

Všichni se sem ale nevejdeme, protože nás je celkem téměr 200!
Kdo se skrývá za vedením těchto pododdělení?

Klára Blažková

Marketing Director

V Alza.cz jsem od roku 2016 a přes několik pozic na oddělení marketingové komunikace a marketingové strategie jsem se dostala do vedení celého marketingového týmu. Společně hledáme cesty, jak dělat z našich zákazníků ty nejspokojenější.

Petra Schönfeldová

Head of Marketing Strategy

V Alze mám na starosti oddělení strategického marketingu. Pod který spadají produkty a služby pro B2C nebo B2B zákazníky, jako například naše úžasné AlzaBoxy, Alza aplikaci nebo AlzaPlus+. nebo expanze na další trhy. Baví mě vymýšlet nové věci, zlepšovat současné a hledat způsoby, aby Alza byla pro zákazníky vždy volbou č. 1. K sobě do týmu hledám parťáky, kteří mají pro zákaznický pohled, umí číst data a mají otevřenou mysl.

Jan Gregor

Head of Vendor Marketing

Honza se po 15 letém působení v marketingových, technologických i výrobních firmách rozhodl poznat vody e-commerce. V roce 2021 tak začal svůj příběh v Alze, kde vede Vendor Tým, který se stará o marketingovou spolupráci se stovkami výrobců a dodavatelů jako jsou Apple, Microsoft nebo Lego. Při práci se snaží propojovat jak business myšlení, marketingový pohled, tak i selský rozum. Stejné principy hledá i u lidí do svých týmů.

Anežka Kufnerová

Head of Agency

V Alze už jsem takový dinosaurus. Tuhle jízdu jsem začala v roce 2015 na pozici grafika, bylo nás tehdy 5. Dnes mám na starosti zhruba 20členný tým kreativců, grafiků a copywriterů. A společně ladíme všechny alzí vizuály a texty, na které narazíte snad už úplně všude. Od reklam v TV, přes printy po online formáty, v Čechách, na Slovensku, v Maďarsku a další cíl je vesmír. Čistou hlavu si udržuju třeba na kruháči nebo na kole a když už i tak je toho dost, odpočívám offline někde v dalekých krajích.

Pavel Beran

Head of Marketing Data & Automation

Začínal jsem jako webový vývojář, ale poměrně rychle jsem si uvědomil, že mě nebaví jen technická, ale i obchodní stránka věci. V Alze jsem si prošel několik IT Business pozic a nyní vedu oddělení marketingových dat a automatizací, kde se staráme o to, aby náš marketing měl správná data pro rozhodování a k ruce vhodné nástroje. Po práci se rád odreaguju v posilovně, na golfu nebo u dobré knihy, filmu, hry.

Kateřina Dvořáková

Head of Media

V Alze pracuji na pozici Head of Media a mám na starosti zejména plánování, vyjednávání, nákup a optimalizaci týkající se jak offline, tak online mediálních kanálů v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Do Alzy jsem přišla po 15ti letech práce v mediální agentuře.

Petra Holá

Head of MarCom

Prodejní kampaně, pilíře značky ale i komunikace na B2B zákazníky – to jsou projekty, kterým se věnuji v rámci Alza marketingového týmu. Společně budeme hledat efektivní cesty, jak tahle témata doručit zákazníkovi. A taky plánovat, budgetovat, pracovat na produktu, zadávat kreativu, řídit přípravu kampaní a vyhodnocovat jejich úspěšnost. Mimo práci mě potkáte po městě s kafem v ruce nebo s batohem na zádech na horách.

Martin Fiala

Head of Web Content & Performance

V Alze začínal v roce 2014 jako externí copywriter. Postupně nasbíral zkušenosti nejen na marketingu, ale také v obchodním oddělení. Martin je duší analytik. Rozhoduje se na základě dat. Oblastem, které řídí a ovlivňuje, chce skutečně rozumět. Ve volném čase rád běhá, prokrastinuje u Netflixu nebo se toulá po českých lesích a hájích, kde sbírá bylinky a kořínky. Otrávil se zatím jen jednou, fakt!

Monika Jančová

Head of Innovations

Práci mého týmu můžete znát z Instagramu Nikol Štíbrové a Jirky Krále. Testujeme branded content a přemýšlíme nad využitím rozšířené reality nebo AI v komunikaci. Potkáte nás na otvíračkách nových showroomů i s naším maskotem Alzákem a mě osobně pak už jedině na horách nebo v ledové vodě.

René Tran

Head of Content Marketing

Online marketing mě vtáhnul do svého víru od roku 2016, kdy jsem (i díky Alze) rozpoznal jeho dynamiku a perspektivu. Jen málokterý jiný obor vás vede k tomu, abyste během pár let zcela změnili svůj workflow. V týmu vždy uvítám jak zkušené matadory tak i dravé nováčky. U obou je pro mě podstatné, že chtějí a mají tah na branku. Mimo práci plním svůj životní čas rodinou, zájmem o technologie, gaučovým fotbalem a gamingem (už 2 roky se snažím vyplavat ze silvers vod v CSGO). Chci věřit tomu, že jsem přátelský a neuvěřitelně vtipný. 😎 Přijď a přesvědč se sám!

Volná pracovní místa v oddělení Marketing

Rolí v Marketingu je nespočet, budeme rádi, pokud mrknete na seznam volných pozic a vyberete si. A nebo se nám ozvěte, jen tak. 🚀