
Tax Manager – budujte daňové oddělení Alzy!
Běžní lidé vidí jen čísla. My v nich čteme přání zákazníků.
Jste odborník na daně s vizí a zkušenostmi? Chcete vést daňovou agendu pro dynamickou českou společnost s přesahem na zahraniční trhy a nastavovat strategii, která bude klíčová pro další růst Alzy?
Hledáme Tax managera, který vybuduje a povede naše daňové oddělení a nastaví efektivní procesy napříč regiony, kde působíme.
Co bude Vaší hlavní misí?
- Budování a vedení daňového oddělení: budete hrát klíčovou roli v nastavování daňových procesů pro Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Rakousko a Německo.
- Strategické řízení daňové agendy: vytvoříte a implementujete strategii, která zajistí efektivitu, legislativní soulad a minimalizaci daňových rizik.
Za co vše budete zodpovídat:
Strategické řízení daňové agendy:
- Návrh a implementace komplexní daňové strategie.
- Optimalizace daňových procesů ve všech zemích, kde Alza působí.
- Dohled nad transfer pricingem a řízením přeshraničních transakcí.
Legislativní compliance:
- Zajištění souladu s lokálními i evropskými daňovými předpisy (DPH, daň z příjmů, ekologické daně).
- Monitoring legislativních změn a jejich aplikace do firemních procesů.
- Koordinace přípravy a podávání všech daňových přiznání.
Vedení a rozvoj týmu:
- Budování daňového oddělení a rozvoj jeho členů.
- Spolupráce s externími daňovými poradci a dalšími odděleními společnosti.
- Školení interního týmu v oblasti daňových předpisů a procesní optimalizace.
Podpora strategických projektů:
- Identifikace daňových rizik a návrh opatření k jejich minimalizaci.
- Podpora vedení společnosti při plánování a realizaci klíčových strategických projektů.
Co od Vás požadujeme:
- Minimálně 5 let praxe v daňovém poradenství nebo řízení daňové agendy.
- Pokročilou znalost legislativy DPH, daní z příjmů a přeshraničního zdanění.
- Zkušenosti s daňovými audity.
- Orientaci v ekologických daních (např. EUDR, CBAM) – výhodou.
- Schopnost strategického plánování a řízení komplexních projektů.
- Výborné komunikační a prezentační dovednosti.
- Schopnost vést a motivovat tým.
- Silné analytické schopnosti a orientace na řešení problémů.
- Pokročilou znalost MS Excel.
- Zkušenosti s daňovým reportingem
- Plynulou angličtinu.
- A hrajete si s AI? Pokud ano, máte u nás plus!
Co Vám nabídneme:
- Možnost vést strategickou daňovou agendu v dynamickém prostředí.
- Spolupráci napříč klíčovými odděleními a vliv na rozhodování na nejvyšší úrovni.
- Profesní růst a možnost rozvoje týmu.
- Moderní zázemí, benefity a podporu při realizaci ambiciózních projektů.
- Máme neformální firemní kulturu – nápady vítáme, nemáme dress code, jsme dog-friendly a všichni si tykáme.
- O pauzách můžete navštívit saunu, solnou jeskyni, fitko nebo horolezeckou stěnu.
- Kromě toho všeho máme další benefity jako Multisportku nebo Activepass, stravenky, kafetérii, slevy na celý sortiment Alzy nebo propracovaný systém vzdělávání.
- V neposlední řadě je tady skvělý tým kolegů, kteří jsou profesionály ve svém oboru a rádi Vás něco naučí.
Jak bude probíhat výběrové řízení?


Lukáš Jezbera
Chief Financial Officer
Lukáš začínal svoji kariéru v Big4, kde získal svoje zkušenosti z Corporate Finance. Zde působil v oddělení Advisory a měl možnost podílet se na mezinárodních projektech v oblasti fúzí, akvizic, reorganizací nebo prodeje společností. Od roku 2016 Lukáš pracoval v mezinárodní finanční skupině, kde působil na různých pozicích, a to jak v Čechách, tak i v v Jihovýchodní Asii, kde strávil přes dva roky. Do Alzy ho přivedla možnost realizovat své nápady, ladit procesy a přemýšlet nad byznysovými problémy. V tuhle chvíli je v roli CFO a řídí se svým týmem celé finance.

Nicole Balašová
HR Manager
Nicole společně se svým týmem zastřešuje oddělení Marketingu, Sales & Purchasing, B2B, Financí a Compliance. Naším společným cílem je pak dodávat ty nejkvalitnější HR služby (recruitment, learning and development, performance nebo onbordiang). Zároveň společně s řediteli ručíme i za celkové náklady daného oddělení.