Největší český e-shop Alza si pořídil nové kanceláře. A ne jen tak ledajaké – najdete v nich starý náklaďák, kino a také neuvěřitelných dvacet sedm zasedaček na jednom patře.
Má to svůj důvod. Během pandemie si firma vyzkoušela, že individuální úkoly zvládnou zaměstnanci v klidu z domova. Kanceláře tak mají smysl hlavně pro týmovou spolupráci a k té je potřeba dostatek prostoru.
Společnost se třemi tisíci zaměstnanci donedávna sídlila ve čtyřech budovách v pražských Holešovicích. Aby dostala pracovníky pod jednu střechu, rozšířila stávající headquarters v budově, kterou vlastní mateřská firma Alzy. Původní patro o rozloze 3300 metrů čtverečních tak doplnila dalším podlažím s dvojnásobnou plochou.
„Nové kanceláře jsem začal navrhovat před dvěma lety. Tehdy jsem se bál, že sotva je dokončím, čeká mě kvůli růstu firmy plánování dalších,“ líčí ředitel expanze a facility společnosti Alza Jan Moudřík, zatímco nás provádí po poloprázdných kancelářích nedaleko holešovického přístavu.
„Vzhledem k pandemii ale vzaly tyhle obavy za své. Kvůli bezpečnosti zatím držíme obsazenost maximálně na třetině a vypadá to, že i v budoucnu tady zaměstnanci budou trávit mnohem méně času než dřív, a když už, tak jiným způsobem,“ popisuje aktuální výhledy.
Podobně jako řada dalších firem si Alza během pandemie vyzkoušela ve větší míře práci z domova. A zjistila, že to není vůbec špatný způsob fungování. Do budoucna tak míří k takzvanému hybridnímu modelu, který kombinuje home office a práci v kancelářích.
„Je vtipné, že před pandemií nás zaměstnanci žádali, aby mohli pracovat z domu. A teď se nás naopak ptají, jestli můžou přijít do kanceláře,“ popisuje Moudřík náladu ve firmě.
Více si přečtěte také na forbes.cz